Grahamstown, 21-1-2019

22 januari 2019 - Grahamstad, Zuid-Afrika

Vanmorgen met toch wel een beetje pijn in ons hart vertrokken uit Addo. We reden langs de afslag om het Addo Elephant Park in te gaan, het kriebelde om toch nog één keer naar binnen te rijden. Maar ja… we moeten echt door. Onderweg naar Grahamstown hebben we een tussenstop gemaakt bij de dune fields. Wederom een prachtig natuurgebied, maar dit keer volledig omgeven door gigantische duinen, tot wel 140 meter hoog. In plaats van snowboarden kun je hier sandboarden. Fantastisch toch!
Bij de ingang kregen we te horen dat je vanaf de parkeerplaats maar een klein deel van de duinen zou kunnen zien. Een wandeling van 15 minuten zou ons bij het mooiste punt brengen, echter werden we ook gewaarschuwd dat dit een gevaarlijke wandeling is. Bij eb kun je de wandeling maken, maar bij vloed kun je niet meer terugkomen. Eb en vloed gaat hier heel erg snel. Aangezien wij niet de kans willen lopen om met twee kleine kinderen vast te komen te zitten op een duin in een temperatuur van 41 graden, zijn we op de parkeerplaats uitgestapt en zijn we naar het water gelopen om daar de imposante duinen te bekijken. Bas en Jaap hielden een wedstrijdje stenen gooien.

Na deze korte stop zijn we doorgereden naar ons nieuwe verblijf, waar we maar één nachtje verblijven. Het was hier heel erg warm vandaag. Dus de enige goede invulling van de middag is dobberen in het zwembad. En dat hebben we gedaan! Inmiddels hebben we een heel assortiment opblaasartikelen: een bootje, dobberbanden, dino, bodyboard, ballen. Daarna zijn we hier uiteten gegaan. Morgenochtend wacht er een lekker ontbijtje op ons en dan gaan we door naar Oos London. Zoals het er nu naar uitziet, wordt dit de voorlopig laatste mooie, zonnige dag hier. Hij geeft de hele komende week heel veel regen op, ook op alle verschillende plaatsen die we de komende week gaan bezoeken. We zullen zien.

1. Johan Bond:
    22 januari 2019
    Het blijft indrukwekkend, Annemarie.
  2. Hannie:
    22 januari 2019
    Veel plezier! Hoop dat het met de regen mee zal vallen.
  3. Afra:
    22 januari 2019
    Dat zou toch wel zonde zijn ,als jullie nu veel regen krijgen.
    We duimen voor jullie dat het meevalt😘