Welkom op onze reisblog!

8 december 2018 - Volendam, Nederland

Terwijl ons voorlopig laatste pannetje gekookte aardappelen op het gas staat te pruttelen, maak ik tijd om de eerste blog te schrijven.
De geur van de Hollandse kost die nu onze woonkamer vult, zullen we snel verruilen voor de geur van Bobotie, Biltong en Boerewors, maar vooral voor de geur van de braai! De braai, het Zuid Afrikaanse woord voor bbq! Zuid Afrika! Ja, dat is de bestemming waar wij maandagochtend naar toe zullen vliegen en waar wij 2 maanden zullen verblijven!

Zuid Afrika, 'de wereld in één land', zoals het ook wel wordt genoemd. Een land met prachtige natuur, landschappen, wildparken, stranden maar zeker ook met cultuur en historie. Dat er veel valt te beleven en valt te bewonderen in Zuid Afrika is ons de afgelopen periode wel duidelijk geworden. Bijna een jaar geleden zijn wij de wereld van het reizen ingedoken om op zoek te gaan naar de voor ons meest ideale reisbestemming op dit moment.
En hoe begin je zo'n zoektocht?
Onze droom is om voor een iets langere tijd op reis te gaan. Maar waar ga je dan heen? Welke bestemmingen zijn geschikt om met jonge kinderen naar toe te gaan? We houden van het zonnetje, dus waar schijnt de zon in welke periode? Welk land is goed te bereizen? En waar is de gezondheidszorg goed op orde? Met een heleboel vragen in ons achterhoofd zijn we het wereldwijde web op gegaan. Een heleboel prachtige bestemmingen hebben we voorbij zien komen en met al die informatie zijn we in januari naar de vakantiebeurs gegaan. Een dag vol inspiratie voor ons en onze uiteindelijke bestemming werd al duidelijker: Zuid Afrika!
Een land waar het nu zomer is en waar het zonnetje heerlijk schijnt! Een land dat zeer goed te bereizen is met jonge kinderen, over een prima gezondheidszorg beschikt, en grotendeels malaria vrij is. Maar bovenal een land met veel diversiteit waar heel veel te zien en te beleven valt. Wij zullen ons de komende maanden zeker niet gaan vervelen! Al onze avonturen willen we graag met jullie delen via deze blog waarop wij ook foto's en filmpjes zullen zetten.

Over iets meer dan 36 uur zullen wij hier de voordeur dichttrekken op weg naar Schiphol om van daaruit rechtstreeks naar Kaapstad te vliegen. Een vlucht van 11,5 uur. Cadeautjes voor onderweg voor Bas en Anne zijn ingepakt, net als alle andere spullen. We hebben het heel netjes gedaan met inpakken, we hebben heel minimalistisch ingepakt! ik denk dat we doorgaans meer bagage hebben als wij een weekend naar Centerparcs gaan.

En of we het spannend vinden en zenuwachtig zijn? Ja natuurlijk! In positieve zin. We gaan een groot avontuur tegemoet, waar we heel erg naar uitkijken!

1. Reislogger:
    13 oktober 2018
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Johan Bond:
    8 december 2018
    Het verhaal begint al spannend.
    Ben benieuwd.
  3. Suus:
    8 december 2018
    Jeetje, nu al leuk!!We wensen jullie een fantastische en onvergetelijke reis toe en kijken uit naar jullie verslagen. Geniet!x
  4. Wilma:
    8 december 2018
    Wij wensen jullie een goede reis en veel plezier.
  5. Afra:
    8 december 2018
    Heel veel plezier toegewenst! We zijn benieuwd naar jullie mooie verhalen.
  6. Hannie:
    8 december 2018
    Wat een groot avontuur deze reis. Zoals je de "voorpret" al beschrijft dan beloofd het een prachtig mooi reisverslag te worden! Zo zijn we er allemaal toch een beetje bij!
    Laat wel ff weten hoe de biltong smaakt ......
    We wensen jullie een fantastische reis toe en pas goed op elkaar!! Veel liefs van ons allemaal 😘
  7. Linda:
    8 december 2018
    Mooi geschreven zeg! Nu al zin om jullie spannende reisverslagen te gaan volgen. We wensen jullie een prachtige reis toe met onvergetelijke herinneringen. Geniet, geniet, geniet😘
  8. Sylvia:
    8 december 2018
    Zo spannend , een goede reis en een mooie vakantie toegewenst geniet ervan sanen 😘
  9. Jacqueline:
    8 december 2018
    Jeetje Annemarie en Jaap, jullie mooie reis, waar jullie al zo lang mee bezig zijn, gaat nu echt beginnen. Al weer een prachtig begin geschreven. Erg leuk zo'n reisverslag! Een goede reis toegewenst en heel veel plezier met jullie avontuur! Genieten😚😚
  10. Marjan:
    9 december 2018
    Het leest nu al lekker weg ☺️ Veel plezier!
  11. Afra:
    9 december 2018
    Je verslag is nu al boeiend, jullie gaan jullie droomreis maken . Wij wensen jullie heel veel plezier en dat jullie veel moois mogen zien, en de reis jullie verwachtingen overtreft...... en wat betreft jullie bagage. Ik heb jullie een keer zien vertrekken naar center parcs. En dan wat er nu staat voor 2 maanden weg. 👍🏻....... heel veel liefs en veel plezier😘
  12. Jaap:
    9 december 2018
    Avonturen... probeer ook een bewegend dagboek te maken (film)
  13. Marja:
    10 december 2018
    Nu al leuk om te lezen , geniet van dit bijzondere avontuur , heel veel plezier , groetjes van ons allemaal